lördag 22 december 2012

Chokladmintfudge, gott till julgottebordet.

Chokladmintfudge!

Något nytt julgodis måste man ju ändå testa varje år eller hur? Jag fastnade för chokladmintfudge, som krävde minimal arbetsinstats men ändå verkad väldigt gott. Receptet hittade jag på underbara Pink pastry.

1.  I vattenbadet
Det blev faktiskt så gott att jag undrar om jag kan spara något till julafton.  Men en kan man ju smaka och kanske en till och kanske...

Chokladmint fudge

ca 30 bitar

400 g Marabou Mint Krokant
1 burk sötad kondenserad mjölk

Gör så här:
1. Klä en form ca 18 x 25 cm med bakplåtspapper.
2. Hacka chokladen lite. Häll i den och den kondenserade mjölken i bunken över ett vattenbadet. Smält samman, det ska bara precis smälta samman, mintkrokant bitarna ska inte smälta.
3. Häll upp i den förberedda formen och låt stelna i kylskåp. (jag lät den stå över natten)
4. Skär i bitar och förvara i kylskåp.

2. I formen

3. I fina skålen!

Kram Lottzy


5 kommentarer:

  1. Så gott med mintsmaken!

    God JUL,
    önskar vi dej.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hoppas du också får en fin jul! Kramar.

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på julen.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Va roligt att du gillade fudgen. Jag älskar den! Tack snälla söta för de fina orden och länken, stor kram!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill ta dig tid att lägga en liten kommentar. Alla glada tillrop, tips och idéer mottages tacksamt. Tack på förhand!